
NY UNGDOMSPOLITIK (Afsluttet)
”Skab en ungdomspolitik, der skal være de unges politik og udarbejdes for og med unge! ”
… det var Kommunalbestyrelsens ord tilbage i august 2022, da de satte udviklingen af en ny ungdomspolitik i gang.
Siden da er der sket meget.
Kommunalbestyrelsen bad først seks unge og fire politikere om at danne et partnerskab og stå i spidsen for udvikling af den ungdomspolitik, du kan læse her på siden. Men da flere kloge hoveder er bedre end ti, så har partnerskabet samlet mere end 1.000 input fra unge om, hvad der skal til for at leve et godt ungeliv i kommunen.
Og i marts 2023 blev der også afholdt en workshop om udviklingen af den nye ungdomspolitik.
Nu er tiden kommet til en høringsproces. Det er din mulighed for at gøre opmærksom på dine synspunkter!
Se udkastet på linket her, eller hent pdf-filen nedenfor:
Phases
Opfølgning af høringsfasen
I denne fase tager vi stilling til alle høringssvarene.
Her skal det nævnes, at der i en høringsfase kan komme en masse forskellige meninger om den nye ungdomspolitik. Det vil være naturligt, at der er nogle høringssvar, som vil give anledning til ændringer. Omvendt kan der også være nogle faglige eller politiske hensyn, som kan vægte højere end et høringssvar. Det betyder, at selvom du har afgivet et høringssvar, så er det ikke en garanti for, at lige netop dit svar vil være synligt i den endelige ungdomspolitik, men vi sætter stor pris på, at du gerne vil høres.
Inden forslaget om en ny ungdomspolitik sendes til politisk godkendelse hos Kommunalbestyrelsen den 23. august (se fase 10), er udkastet som tidligere nævnt blevet behandlet i de relevante politiske fagudvalg og i Økonomiudvalget (se fase 8). Udvalgenes dagsordener og referater kan læses her:
