
NY UNGDOMSPOLITIK (Afsluttet)
”Skab en ungdomspolitik, der skal være de unges politik og udarbejdes for og med unge! ”
… det var Kommunalbestyrelsens ord tilbage i august 2022, da de satte udviklingen af en ny ungdomspolitik i gang.
Siden da er der sket meget.
Kommunalbestyrelsen bad først seks unge og fire politikere om at danne et partnerskab og stå i spidsen for udvikling af den ungdomspolitik, du kan læse her på siden. Men da flere kloge hoveder er bedre end ti, så har partnerskabet samlet mere end 1.000 input fra unge om, hvad der skal til for at leve et godt ungeliv i kommunen.
Og i marts 2023 blev der også afholdt en workshop om udviklingen af den nye ungdomspolitik.
Nu er tiden kommet til en høringsproces. Det er din mulighed for at gøre opmærksom på dine synspunkter!
Se udkastet på linket her, eller hent pdf-filen nedenfor:
Phases
Research
Ungdomspolitikken er udviklet for og med unge. Derfor har det været vigtigt, at unge i Holbæk Kommune har været inddraget i processen.
Derfor har partnerskabet sammen med en projektgruppe haft en lang indsamlingsperiode, hvor der er samlet mere end 1.000 input fra unge i Holbæk Kommune.
Partnerskabet og projektgruppen har blandt andet:
- Besøgt grundskoler, ungdomsuddannelser, ungdomsklubber, specialskoler og opholdssteder for at høre de unge selv fortælle om deres fremtidshåb og ønsker til, hvad der skal til for at have et godt ungdomsliv
- Inddraget input fra relevante medarbejdere i Holbæk Kommune
- Undersøgt andre kommuners ungdomspolitik
- Undersøgt relevant forskning og undersøgelser om unge både lokalt fra Holbæk Kommune og landsdækkende
