Skip to main content

To-lærertimer

From "Børnenes Skole - Knabstrup/Nr. Jernløse/Undløse (Afsluttet)"

Go to the project

To-lærertimer

Vi giver alle årgange (0.-9. klasse) et antal to-lærertimer, så der kan tilknyttes flere lærere i en række af klassernes timer.

Hvorfor gør vi så det?

  • Nedsættelse af undervisningstiden giver flere to-lærertimer til brug for årgangens prioriteringer af elevernes læring
  • To-lærertimer skaber mulighed for mere hold/niveaudeling i undervisningen for at styrke den enkelte elevs faglige undervisning. Altså - holdundervisning, faglig inklusion, fagligt løft, undervisningsdifferentiering m.m
  • Bedre overblik og styring af ressourcer til elever med særlige behov
  • Årgangene aftaler selv, hvordan ovenstående opfyldes.

Comments(2)

Commenting is not possible because this project is currently not active.
Most recent comments have loaded.
Profile of Pia Ravn
Posted by:Pia Ravn
5 years ago
Det spændene og lyder til at skabe mangfoldige muligheder. Så længe barne- /elev perspektivet bliver synliggjort, således at alle elever bliver mødt ud fra deres behov, om det er af faglig eller social karakter inden for en given periode. Det er eleverne selv der skal være med til at evaluere, så det bliver deres egne udsagn der kan arbejdes konstruktivt ud fra i planlægning. ( se evt. https://oxfordresearch.dk/publications/hoer-godt-efter-kortlaegning-af-kommunal-borneinddragelse/ )
    Rigtig fin idé. Dog kan jeg blive nervøs for at det ikke bliver en priotet at dække den enkelte lærens fravær ved sygdom og lignende, da der jo er en anden lære i klassen. Og med de så også foreslåede korter skoledage, vil den reale undervisningstid blive kortere / forringet.

      Current status

      proposed

      Tags

      Organisering og struktur