Skip to main content

Nyt fag i indskolingen - Demokrati, trivsel og samarbejde

From "Børnenes Skole - Knabstrup/Nr. Jernløse/Undløse (Afsluttet)"

Go to the project

Demokrati, trivsel og samarbejde

Vi opretter det nye fag i 0.-3. klasse DTS (demokrati, trivsel og samarbejde) med en lektion om ugen.

Hvorfor gør vi så det?

DTS dækker over et nyt fag, som afprøves i indskolingen.

Her skal arbejdes koncentreret med børnenes muligheder for at få indflydelse på hvad der foregår i skolen, på årgangen og i klassen.

Her skal være fokus på elevernes trivsel og gives redskaber til, at vi udvikler samarbejdsevner på årgangen.

Afsættet for arbejdet er bl.a. trivselsundersøgelse. En udvidet klassens time.

Comments(1)

Commenting is not possible because this project is currently not active.
Most recent comments have loaded.
Profile of Pia Ravn
Posted by:Pia Ravn
5 years ago
Det er fantastisk at eleverne i indskolingen få mulighed for at i tale sætte og visualisere hvordan et fælleskab kan påvirkes til at løfte i flok eller påvirkes til det modsatte. At de tidligt i skolelivet oplever at deres stemme bliver hørt, og at de selv har et medansvar for at fællesskabet kan bestå. Et lille uafklaret spørgsmål: bliver læren der skal varetage denne undervisning klædt fagligt på til hvordan man eksempelvis fortager gruppebasseret børneinterview, så der sikres at der kommer kvalitative "undersøgelser" af elevernes trivselsundersøgelse?

    Current status

    proposed

    Tags

    Organisering og struktur