Lad guldregnenen blomstre
From "Hvilke kommunale arealer skal være mere Vild med Vilje? (Afsluttet)"
Go to the project

Efter etablering af dobbeltspor mellem Holbæk og Lejre lå denne lille stump jord tilbage... tom og lettere maltrakteret efter byggeri på jernbane og vej.
Ganske langsomt er naturen indvandret. Især guldregn har taget plads på arealet - der med sin tørre jordbund også har fået plads til en lang række blomster.
Vipperød Lokalforum opfordrer til at området gives plads til at udvikle sig selv. Fred og ro.
Comments(3)
Commenting is not possible because this project is currently not active.
Most recent comments have loaded.
Profile of Marianne Friberg
Posted by:Marianne Friberg
4 years ago
Er I sikre på, at det ikke er gyvel? Den sår sigg selv mange steder i DK, og det diskuteres OM den er invasiv.
Profile of Søren Nørgaard Meinert
Posted by:Søren Nørgaard Meinert
4 years ago
@Marianne Friberg ja.
Der står til gengæld lidt gyvel på hjørnet af Nygårdsvej og Nybyvej. Nogle hundrede meter væk.
Profile of Marianne Friberg
Posted by:Marianne Friberg
4 years ago
@Søren Nørgaard Meinert ok :-) Så stemmer jeg også for fred og ro!
Posted by
Current status
proposed
Tags
Vilde Blomster
Indret efter forholdene
Nature and biodiversity
Location
Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq