Holbæks vildeste pleje og dagcenter
From "Hvilke kommunale arealer skal være mere Vild med Vilje? (Afsluttet)"
Go to the project
Vores beboer skal have mulighed for nyde naturen selvom de bor på et plejecenter eller bruger deres hverdage i vores dagcenter. Biodiversitet og natur skal have mulighed for at leve her.
Vores areal er stort, og vi ønsker at dele det op i mindre rum ved at skabe vild blomstereng, skovbund og plante flere træer og buske.
Vi vil skabe rum til insekter, vilde småfugle og pindsvin og også gavne forholdene for ænder og hare, som allerede besøger os.
Større areal af græs fræses og sås til med vilde blomster til glæde for sommerfugle og insekter. Buske plantes til glæde for de vilde småfugle. Træstammer danner afgrænsning til skovbund, hvor grene, kogler og andet haveaffald samles og skaber hjem for insekter og pindsvin. Træer plantes.
De nye tiltag vil skabe aktivitet til de beboere og borgere i dagcenter, der har mulighed for at deltage.
Vi vil sammen rive og samle haveaffald sammen.
Vi vil observere naturens gang i skovbunden, blomsterengen og få vakt sine sanser med duft, form og farve.
Vi er ved at få lavet en tegning over hele projektet, men den er desværre endnu ikke færdig, men tro os når vi siger den bliver spændende.


