Skip to main content

Føstehjælp

From "Børnenes Skole - Knabstrup/Nr. Jernløse/Undløse (Afsluttet)"

Go to the project

Vi har et særligt ønske om at børnene får førstehjælp en gang om året uanset klassetrin. Der ligger to særlige overvejelser i denne ide:

  1. børnene vil alt efter niveau, blive styrket i at yde førstehjælp. Set ift. de undersøgelser der er lavet, viser dødeligheden i Norge sig væsentlige mindre end i Danmark, fordi de netop har førstehjælp fra de er 6 år og føler sig dermed, bedre rustet til at hjælpe andre mennesker i nød.
  2. det sociale fællesskab, at være sammen om noget, der er vigtigt for at kunne hjælpe andre. Kan kædes sammen med trivsels og trygheds perspektivet. Børnene helt ned fra 0-klasse vil lære hvordan de skal hjælpe deres kammerater, med basale ting som find en voksen, næseblod etc. og dermed vil muligheden for en hverdag med et mere fællesskabsorienteret syn , understøtte trivsel og tryghed for børnene.

Comments

Commenting is not possible because this project is currently not active.

Posted by

Current status

proposed

Tags

Nr. Jernløse Skole