Skip to main content

Flere træer, vild natur og gamle stammer i Timianparken

From "Hvilke kommunale arealer skal være mere Vild med Vilje? (Afsluttet)"

Go to the project

Timianparken er et dejligt åndehul med rigtig meget plads. I 2021 fældede kommunen en masse gamle æbletræer, mirabelletræer og andre træer langs cykelstien. Desværre skar man træerne af helt nede ved jorden og fjernede stammerne. Intet blev tilbage. I stedet kunne man have ladet de gamle stammer og hule træer stå til glæde for dyrelivet mm - og bare have skåret rådne grene af nær stierne. Jeg foreslår, at man fremover husker dette ved beskæring i Timianparken (faktisk overalt kommunen), for der er masser af plads. I samme omgang foreslår jeg, at man planter endnu flere træer her, som med tiden kan vokse til, kaste skygge, give næring og ly og engang selv blive gamle stammer, som kommunen kan lade stå for naturens skyld

Comments(1)

Commenting is not possible because this project is currently not active.
Most recent comments have loaded.
Det lyder som en god ide. Jeg er vokset op på Timianvej og blev så ked af det dengang det “grønne område” bag mit hus blev ødelagt af cykelstier og alle de gamle træer nedlagt. Det var engang et virkelig skønt sted.

    Posted by

    Current status

    proposed

    Tags

    Kvas og dødt ved
    Træer
    Nature and biodiversity
    Sustainable development

    Location

    Unable to display map. WebGL2 support is required.
    Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
    https://esriurl.com/webgl-faq
    Powered by Esri