Bynær skov
From "Forslag til mere skov i Tølløse (Afsluttet)"
Go to the project
Det foreslåede område til bynær skov er fint valgt. Men .... Det vil blive den nærmeste til byen til glæde for mange ældre borgere, som ikke orker den lange vej forbi hundetræningen, for derefter at havne på en trampesti. Løb et er kørt for den såkaldte Folkeskov. Der plantes der den 10. november.
To forslag til den lille bynære skov: 1) overvej beplantning med lidt større træer i grupper, så vi ældre også når at se den skov blive til noget. Plant ammetræer (f.eks. lærk). Plant buske der blomstrer og får bær/efterårsfarver. Få borgerne til at bidrage med et beløb til et par større træer. Det virkede fint i Tølløse Fælled. Vi kan se i Ugerløse, at det ellers tager lang tid, før skovrejsning bare ligner lidt skov. (ca. 10 år). Vild rose i skovbrynet virker som en barriere, som i øvrigt kvæler meget andet. Trampesti ...??? Ikke rart med en rollator. Hvem henvender I jer til med denne bynære skov? 2. Prøv om der kan skabes en forbindelse over marken (i markskellet) parken ved slottet. Så kan man gå rundt uden at skulle ad Tølløsevej. Jeg var desværre forhindret, da I besigtigede stedet. PS. Jeg er godt klar over de forskellige restriktioner med hensyn til støtte til skovrejsning.
