Bord 2, Idé, Tour de Lokalområder
From "Topmøde om lokal udvikling (Afsluttet)"
Go to the project
· Chefer for kerneområder skal tage på Tour de Lokalområder (i samme stil som dialogmøderne, hvor politikerne tog rundt). Fokus skal være på samskabelse: Administrationen (den ”faglige” den) og politikerne (den ”besluttende” del) skal være deltagende parter på Touren. På den måde møder borgere fra lokalområderne, administrationen/kerneområderne og politikerne hinanden, hvilket kan styrke nærheden, dialogen og kommunikationen.
· Lokalfora kan vise lokalområdet frem. Der skal være fokus på temaer ved møderne.
· Fælles-skaberne skal styrkes. De har en god, bred faglighed, og det er en fordel, at de er forankret i forskellige kerneområder i kommunen. Det vil være en god ide, hvis fælles-skabere var fuldtidsansatte.
· Lokalfora kan arbejde sammen om temaer i de lokalområderne, hvor problemstillingerne ligner hinanden.
