Skip to main content

Bord 2, Idé, Tour de Lokalområder

From "Topmøde om lokal udvikling (Afsluttet)"

Go to the project

·      Chefer for kerneområder skal tage på Tour de Lokalområder (i samme stil som dialogmøderne, hvor politikerne tog rundt). Fokus skal være på samskabelse: Administrationen (den ”faglige” den) og politikerne (den ”besluttende” del) skal være deltagende parter på Touren. På den måde møder borgere fra lokalområderne, administrationen/kerneområderne og politikerne hinanden, hvilket kan styrke nærheden, dialogen og kommunikationen.

·      Lokalfora kan vise lokalområdet frem. Der skal være fokus på temaer ved møderne.

·      Fælles-skaberne skal styrkes. De har en god, bred faglighed, og det er en fordel, at de er forankret i forskellige kerneområder i kommunen. Det vil være en god ide, hvis fælles-skabere var fuldtidsansatte.

·      Lokalfora kan arbejde sammen om temaer i de lokalområderne, hvor problemstillingerne ligner hinanden. 

Comments

Commenting is not possible because this project is currently not active.

Posted by

unknown author on September 5, 2021

Current status

proposed

Tags

Idé