Skip to main content

BIOGAS som suppelment

From "Strategisk Varmeplan for Holbæk Kommune (Afsluttet)"

Go to the project

Har fra "pålidelig" kilde fået oplyst, at BIOGAS kan erstatte NATURGAS i eksisterende ledningsnet - en kombination af BIOGAS og FJERNVARME hvor BIOGAS kunne anvendes i rækkehus/villakvarterer.

Ville spare en del opgravning og reducere omk. betragteligt.

Har dette været drøftet i den overordenede varmeplan?

Comments(2)

Commenting is not possible because this project is currently not active.
Most recent comments have loaded.
Jeg synes det er tankevækkende at biogas ikke er prioriteret højere.
    Hej Erik Tak for dit input. I forlængelse af beslutningerne i den Strategiske Energiplan lægger varmeplanen i sin nuværende form ikke op til ny biogasproduktion i Holbæk Kommune. Biogas er derfor en begrænset ressource i Holbæk Kommune. Når vi skal blive uafhængig af fossil naturgas, skal vi derfor reducere gasforbruget der, hvor der findes gode alternativer. Grøn fjernvarme og varmepumper kan være alternativer til gasopvarmning. Ifølge loven er kommunen forpligtiget til at sikre både miljøvenlig og den mest økonomiske opvarmning for samfundet. Fjernvarme kan kun godkendes, hvis disse kriterier er opfyldte. Husk at hvis du vil give høringssvar, skal du sende en mail energi@holb.dk. Du kan også sende et brev til Holbæk Kommune, Vækst og bæredygtighed, Plan og Erhverv, 0899 Kommuneservice, att.: Patrizia Renoth

      Current status

      proposed