Anlægning af eng med slået græsstier på bagerste boldbane.
From "Hvilke kommunale arealer skal være mere Vild med Vilje? (Afsluttet)"
Go to the project
Jeg ville foreslå at den bagerste foldboldsbane laves om til en blomster eng hvor der kun slås og høstes 1 gang om året i tidlig forår, for at lave et habitat hvor insekter kan overvintre og fugle kan finde føde i form af frø og insekter igennem vinteren, i stedet for slåning i efteråret der skader mange arter vinteren over.
Jeg har på opfattelsen at dette bagerste område kun meget sjældent bruges til boldspil og andre aktiviteter, og kunne fungere som et rigtig fin mulighed for landsbyens beboere at komme lidt tættere på naturen, fremfor en græsørken.
Dette kunne eventuelt forgå på slåede græsstier, eventuelt et lille picnic område.
Comments(1)
Commenting is not possible because this project is currently not active.
Most recent comments have loaded.
Hej Jennifer
Tak for dine idéer :) Vi ser frem til at se alle forslag grundigt igennem.
Mvh
Camilla Wikke, naturmedarbejder i Holbæk Kommune
Posted by
Current status
proposed
Tags
Vilde Blomster
Stier
Friluftsliv
Nature and biodiversity
Community development
Location
Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq