Skip to main content

Information about this project

Danmarks Vildeste Kommune - bidrag med dit kendskab

Holbæk Kommune er med i konkurrencen om at blive Danmarks Vildeste Kommune

Vi vil sammen med jer skabe Holbæks Vilde landkort og løbende lægge relevante projekter op til dialog.

Planen er, at vi skal have plantet mere skov, blomsterne i vejkanten skal have lov til at stå, vi skal have flere naturparker og vilde enge med blomster, som bierne elsker og meget andet! 

Men for at få så meget vild natur som muligt, skal vi have alle med. Det er ikke en opgave, vi som kommune kan løse alene. Vi skal have involveret så mange borgere som muligt. Natur og biodiversitet har i løbet af de senere år været meget i fokus hos en stor del af befolkningen. Men det kræver en indsats at omlægge. Én ting er at lade tingene gro, som de nu har lyst til. En anden ting er, at vild natur rent faktisk ikke bare kommer af sig selv. Der skal gøres noget for, at det bliver vild natur.

Konkurrencen giver os en anledning til at kigge endnu nærmere på, hvad borgerne, virksomhederne og kommunen kan gøre for at styrke biodiversiteten. 

Du kan se eksempler på hvad kommunen arbejder med allerede på denne side

læs mere om konkurrencen her

;