
Topmøde om lokal udvikling (Afsluttet)
I Holbæk kommune der vil vi noget med hinanden.
Vi vil fællesskab og samskabelse og en masse udvikling, og vi vil det på tværs. Både på tværs af lokalområder, fagområder og mellem det kommunale, det private og det frivillige.
Det tror vi på sker, når borgerne, politikere, erhvervslivet og administrationen arbejder sammen om fælles mål. Men dét at ville noget med hinanden, dét er ikke altid nok, og samarbejde er udfordrende. Det kræver, at vi lytter til hinanden, bruger hinanden, forstår hinanden og kender hinanden, så vi kan få gode ideer sammen og finde de bedste løsninger og metoder.
Og dét har vi besluttet at øve os i.
Vi holder top-møde og planlægger at ende som hundredemeter-mestre i samarbejde og samskabelse.
Vi samles på tværs, udveksler, udvikler og bruger en hel dag på at blive klogere på vores kommunes opbygning i lokalområder, om samarbejde mellem lokalområderne, mellem mennesker og mellem institutioner.
- Tid og sted: søndag 5. september 2021
- Deltagere: Borgere via Lokalfora, Erhvervsliv, Kommunalpolitikere, Administration
På dagen vil vi diskutere forslag og tanker om hvordan dialogen kan styrkes.
Faser
Anbefalinger til kommunalbestyrelsen
De nye arbejdsgrupper vil på baggrund af ideerne fra dagen komme med anbefalinger til Holbæk kommune som via Projektudvalget for Udvikling af Lokalområderne vil blive fremlagt Kommunalbestyrelsen.
Der vil være en Fælles-skaber som tovholder for hver arbejdsgruppe, som indkalder til 1-3 møderne (alle deltagere på konferencen eller som har bidraget via Citizenslab bliver inviteret til arbejdsgrupperne).
Gruppen skal senest 3. november aflevere deres forslag til Projektudvalget for Udvikling af Lokalområderne med henblik på at få det viderebehandlet af kommunalbestyrelsen.
Kommende og igangværende begivenheder
Tidligere begivenheder
Begivenhedsdato: september 5., 2021 fra 08:00 til 13:00.
Holbæk Sportsby
