
NY UNGDOMSPOLITIK (Afsluttet)
”Skab en ungdomspolitik, der skal være de unges politik og udarbejdes for og med unge! ”
… det var Kommunalbestyrelsens ord tilbage i august 2022, da de satte udviklingen af en ny ungdomspolitik i gang.
Siden da er der sket meget.
Kommunalbestyrelsen bad først seks unge og fire politikere om at danne et partnerskab og stå i spidsen for udvikling af den ungdomspolitik, du kan læse her på siden. Men da flere kloge hoveder er bedre end ti, så har partnerskabet samlet mere end 1.000 input fra unge om, hvad der skal til for at leve et godt ungeliv i kommunen.
Og i marts 2023 blev der også afholdt en workshop om udviklingen af den nye ungdomspolitik.
Nu er tiden kommet til en høringsproces. Det er din mulighed for at gøre opmærksom på dine synspunkter!
Se udkastet på linket her, eller hent pdf-filen nedenfor:
Faser
Godkendelse af en ny ungdomspolitik
Den nye ungdomspolitik er blevet godkendt i Kommunalbestyrelsen d. 23. august 2023 med følgende ændringer til afsnittet "Kultur og Fritid".
Godkendt med den ændring at der under overskriften mulige veje tilføjes:
- Støtte til en bred vifte af aktiviteter indenfor kultur og fritid, bl.a. idrætsaktiviteter, spejder, kunstneriske aktiviteter mv.
- Styrke fokus på mental sundhed ved brug af metoder, der fremmer mental sundhed og velvære blandt unge
- Styrke foreninger og kulturaktører i at informere om og inspirere til hele spektret af unge omkring deres tilbud
- Støtte op om unges sociale og kulturelle aktiviteter som fx Holbæk Kulturskole, ungHolbæk, ungehuset Lucerna mv.
- Arbejde med aktiviteter for unge også i ferien fx også at holde idrætshaller åbne i ferieperioder.
Du kan læse referatet her.
