Spring til hovedindhold

Vild med Natur/teknik

Fra "Hvilke kommunale arealer skal være mere Vild med Vilje? (Afsluttet)"

Gå til projektet

Vi vil i SFO1 anlægge habitater med vilde blomster, træstubbe og stendynger på græsarealene mellem blok A, tandlægen og p-pladsen, for at fremme insektlivet.

Perfekt til undersøgelse af egne biotoper i N/T.

Vi starter med at skrælle græsset af i de afmærkede områder og blander sand og kalk i jorden.

Der anlægges stendynger og gamle træstammer.

Så planter vi Timian, vild gulerod, kællingetand, blåmunke, dagpragtstjerne, lavendel, solhat, løgurt og mange mange flere.

Vi producerer pallemøbler som placeres, til hygge og observation nær blomsterne.

Kommentarer(2)

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Vildt fedt at i tager sagen i egen hånd! Det lyder som et vildt godt projekt.
    Sendt af:ukendt forfatter
    for 4 år siden
    Fantastisk projekt.

      Sendt af

      Nuværende status

      Alle

      Emner

      Vilde Blomster
      Kvas og dødt ved
      Skrælle tørv/overjord af
      Natur og biodiversitet

      Beliggenhed

      Unable to display map. WebGL2 support is required.
      Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
      https://esriurl.com/webgl-faq
      Powered by Esri