Vild med Natur/teknik
Fra "Hvilke kommunale arealer skal være mere Vild med Vilje? (Afsluttet)"
Gå til projektet
Vi vil i SFO1 anlægge habitater med vilde blomster, træstubbe og stendynger på græsarealene mellem blok A, tandlægen og p-pladsen, for at fremme insektlivet.
Perfekt til undersøgelse af egne biotoper i N/T.
Vi starter med at skrælle græsset af i de afmærkede områder og blander sand og kalk i jorden.
Der anlægges stendynger og gamle træstammer.
Så planter vi Timian, vild gulerod, kællingetand, blåmunke, dagpragtstjerne, lavendel, solhat, løgurt og mange mange flere.
Vi producerer pallemøbler som placeres, til hygge og observation nær blomsterne.
Kommentarer(2)
Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Profil af Luna Ørum Bjørneboe
Sendt af:Luna Ørum Bjørneboe
for 4 år siden
Vildt fedt at i tager sagen i egen hånd! Det lyder som et vildt godt projekt.
Sendt af:ukendt forfatter
for 4 år siden
Fantastisk projekt.
Sendt af
Nuværende status
Alle
Emner
Vilde Blomster
Kvas og dødt ved
Skrælle tørv/overjord af
Natur og biodiversitet
Beliggenhed
Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq