Spring til hovedindhold

Tvungen tilslutning?

Fra "Strategisk Varmeplan for Holbæk Kommune (Afsluttet)"

Gå til projektet

Vil det ikke fremme udviklingen af fjernvarmenettet, hvis man laver tvungen tilslutning? Det kunne jo være således, at den enkelte matrikel havde tvungen tilslutning, når udskiftning af varmeforsyning var aktuel.

Således ville man også i højere grad kunne tilpasse boligområdernes varmeforsyning løbende efter den mest miljøvenlige energi, når det er en forsyning og ikke den enkelte matrikel, der skal tilpasse sig.

Kommentarer(3)

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Hej Mai-Britt Mulighed for tilslutningspligt i nye fjernvarmeområder blev afskaffet ved lovændring d. 1. januar 2019. Der kan dog stadig være tilslutningspligt på gamle kollektive løsninger.
  • 1 like
@Patrizia Renoth - jeg stiller det som et forslag, der kan gøre investeringer i fjernvarmenetværk mere rentable, at man genindfører en form for tilslutnigspligt. Det betyder også at man fremadrettet kun skal fokusere på en central enhed, hvis det viser sig, at der er kommet andre og mere klima- og energivenlige metoder at lave opvarmning på.
  • 1 like
@Mai-Britt Buur, tak for dit input. Husk at hvis du vil give høringssvar, skal du sende en mail energi@holb.dk. Du kan også sende et brev til Holbæk Kommune, Vækst og bæredygtighed, Plan og Erhverv, 0899 Kommuneservice, att.: Patrizia Renoth

    Sendt af

    Nuværende status

    Alle

    Emner

    Energi og teknologi

    Beliggenhed

    Unable to display map. WebGL2 support is required.
    Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
    https://esriurl.com/webgl-faq
    Powered by Esri