Spring til hovedindhold

Tilbage til naturen, som den var i 1995 på Stenhusvej nord for Skagerakvej.

Fra "Hvilke kommunale arealer skal være mere Vild med Vilje? (Afsluttet)"

Gå til projektet

I 1995 flyttede min mand og jeg her til Stenhusvej andelsboligforening. Nabogrunden, som er Stenhusbakken, var ikke kultiveret som græsplæne, men var vildt græs med masser af vilde blomster. Jomfru Marias sengehalm, dag og aftenpragtstjerne, valmue, lupin, røllike, margurit m.m.m. I dag bliver græsset slået en gang om ugen, og der er ikke en blomst tilbage. Jeg mener, det er helt forkert. Her er rig lejlighed til at glæde omgivelserne med en vild naturhave. Fra husene har vi i tidens løb lavet en sti i i skoven, ikke en formaliseret, men udelukkende en natursti. Her kunne virkelig laves den skønneste vilde naturhave med masser af blomster!!!

Bag vore hække ind til det store græsareal med regnvandsbassinet gælder de samme muligheder. Her bliver græsset ikke slået lige så tit, men blomster er der ingen af. Her kunne også være masser af blomster, og igennem arealet kunne man lave gangstier. Her kommer ofte skoleklasser, som arbejder i skoletiden. Folk går tur med eller uden hunde. Det er et oplagt rekreativt område. Regnvandsbassinet giver området et smukt udseende, og her kommer hejrer og masser af andre fugle.

Kommentarer(1)

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Tak for forslaget Magrethe :D Hvis du får taget nogle billeder af arealerne, så del dem gerne her i forslaget.

    Nuværende status

    Alle

    Emner

    Vilde Blomster
    Stier
    Natur og biodiversitet
    Andet
    Udvikling af lokale fællesskaber

    Beliggenhed

    Unable to display map. WebGL2 support is required.
    Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
    https://esriurl.com/webgl-faq
    Powered by Esri