Pris og fordeling
Fra "Kystbeskyttelse af sommerhusområdet Kisserup Tuse Næs"
Gå til projektet
Kystbeskyttelsen er nødvendig MEN
Fordelingen ser skæv ud. Der er grunde idag, som ingen problemer har, der har større antal parter end de grunde der i dag har problemer. Det er tidligere meddelt at vi ønsker en solidarisk betaling, da alle anvender området. En mere solidarisk betaling vil betyde langt mindre for den enkelte.
Holbæk kommune er slet ikke borger nær i denne situation. Der er ikke taget hensyn til udgiften i forhold til værdier og betalingen af de nuværende ejerudgifter.
3 grunde der ligger ved siden af hinanden har 2-3 forskellige farver. Det virker besynderligt. Hvad er begrundelsen for det?
Betalingen er så stor, at det, for nogle, vil have betydning for priserne. Vi har 3 parter men får intet ud af beskyttelsen. Naboen har 2. Hvorfor betaler Holbæk kommune ikke noget af beløbet. Hvad er betalingen fra de omkringliggende parceller, der ikke er med i beskrivelsen? De får også glæde af kystbeskyttelsen.
Der er en relativ stor forskel på beregninger og betragtninger på DinGeo i forhold til Niras beregninger. Hvad er årsagen til det?.
Der bør komme et nyt forslag til mindre dige og mere solidarisk betaling.
De forklaringer omkring dyr ses ikke at være gennemgået af uafhængige naturbeskyttelsesmyndigheder.
