Spring til hovedindhold

Nyt fag i indskolingen - Demokrati, trivsel og samarbejde

Fra "Børnenes Skole - Knabstrup/Nr. Jernløse/Undløse (Afsluttet)"

Gå til projektet

Demokrati, trivsel og samarbejde

Vi opretter det nye fag i 0.-3. klasse DTS (demokrati, trivsel og samarbejde) med en lektion om ugen.

Hvorfor gør vi så det?

DTS dækker over et nyt fag, som afprøves i indskolingen.

Her skal arbejdes koncentreret med børnenes muligheder for at få indflydelse på hvad der foregår i skolen, på årgangen og i klassen.

Her skal være fokus på elevernes trivsel og gives redskaber til, at vi udvikler samarbejdsevner på årgangen.

Afsættet for arbejdet er bl.a. trivselsundersøgelse. En udvidet klassens time.

Kommentarer(1)

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Profil af Pia Ravn
Sendt af:Pia Ravn
for 5 år siden
Det er fantastisk at eleverne i indskolingen få mulighed for at i tale sætte og visualisere hvordan et fælleskab kan påvirkes til at løfte i flok eller påvirkes til det modsatte. At de tidligt i skolelivet oplever at deres stemme bliver hørt, og at de selv har et medansvar for at fællesskabet kan bestå. Et lille uafklaret spørgsmål: bliver læren der skal varetage denne undervisning klædt fagligt på til hvordan man eksempelvis fortager gruppebasseret børneinterview, så der sikres at der kommer kvalitative "undersøgelser" af elevernes trivselsundersøgelse?

    Nuværende status

    Alle

    Emner

    Organisering og struktur