Spring til hovedindhold

Nej til digeprojekt ved Kisserup strand.

Fra "Kystbeskyttelse af sommerhusområdet Kisserup Tuse Næs"

Gå til projektet

Nej til digeprojektet

Da jeg købte min grund i 2019 vidste jeg at der kunne være udfordringer med grundvand, vand fra marker og risiko ved ekstreme storme. Det var en del af "pakken" og noget jeg vurderede og accepterede ved købet.

Men jeg vidste ikke at jeg risikerede at blive pålagt store udgifter til et dige som jeg ikke ønsker,

Mit nej er først og fremmest begrundet i, at det projekt der foreligger er meget dyrt i forhold til de relativt få der vil blive pålagt at betale for det.

Der er ikke rimeligt at den enkelte grundejer kan blive pålagt så stor en gæld som der er lagt op til i fordelingsnøglen.

Jeg har et en opdelt grund der tilsyneladende skal bidrage til projektet med 5 parter. Det at blive påtvunget en gæld på 360.000,- kr. eller mere er helt urimeligt.

Enten er projektet er simpelthen for dyrt og skal droppes, eller også skal der være flere med til at betale. En mulighed kunne være et grundbeløb for alle i hele området og så en merbetaling/fordelingsnøgle for dem der får mest glæde af et dige.

Eller måske er det bedre at vente på muligheden for en samlet løsning for hele fjorden og Roskilde fjord samlet.

Mht. selve projekt og udførelse skal men ikke være blind for at det et et kommercielt firma der undersøger og laver projektet for at et andet kommercielt firma kan udføre opgaven. Men det er grundejerne der bliver gældssat.

Kommentarer

Sendt af

Nuværende status

Alle