Lad guldregnenen blomstre
Fra "Hvilke kommunale arealer skal være mere Vild med Vilje? (Afsluttet)"
Gå til projektet

Efter etablering af dobbeltspor mellem Holbæk og Lejre lå denne lille stump jord tilbage... tom og lettere maltrakteret efter byggeri på jernbane og vej.
Ganske langsomt er naturen indvandret. Især guldregn har taget plads på arealet - der med sin tørre jordbund også har fået plads til en lang række blomster.
Vipperød Lokalforum opfordrer til at området gives plads til at udvikle sig selv. Fred og ro.
Kommentarer(3)
Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Profil af Marianne Friberg
Sendt af:Marianne Friberg
for 4 år siden
Er I sikre på, at det ikke er gyvel? Den sår sigg selv mange steder i DK, og det diskuteres OM den er invasiv.
Profil af Søren Nørgaard Meinert
Sendt af:Søren Nørgaard Meinert
for 4 år siden
@Marianne Friberg ja.
Der står til gengæld lidt gyvel på hjørnet af Nygårdsvej og Nybyvej. Nogle hundrede meter væk.
Profil af Marianne Friberg
Sendt af:Marianne Friberg
for 4 år siden
@Søren Nørgaard Meinert ok :-) Så stemmer jeg også for fred og ro!
Sendt af
Nuværende status
Alle
Emner
Vilde Blomster
Indret efter forholdene
Natur og biodiversitet
Beliggenhed
Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq