Kystbeskyttelses projekt Kisserup strand
Fra "Kystbeskyttelse af sommerhusområdet Kisserup Tuse Næs"
Gå til projektet
Som deltager i Borgerfølgegruppen har jeg flere gange sagt at projektet er for dyrt, fordi der ikke er momsfritagelse og grundejerne ikke kan trække renterne fra.
Løsningen for område B bliver også dyr, og da Kommunens udkast til udskiftning af Søndre Løb ikke skifter de 70 år gamle rør ude på marken ned mod Tobjerg, virker det omsonst at sætte en pumpebrønd med klap til ca 800.000kr op. Man kunne jo vælge at strømpefore de gamle rør , så kunne de måske holde lidt længere.
Da jeg har været med til at starte projektet op er jeg i princippet for et Kystsikringsprojekt , men i forhold til det oprindelige projekt, er der for mange fordyrende ændringer og hensyn, som gør, at jeg ikke kan bakke op om projektet i den nuværende form.
