Flere træer, vild natur og gamle stammer i Timianparken
Fra "Hvilke kommunale arealer skal være mere Vild med Vilje? (Afsluttet)"
Gå til projektet

Timianparken er et dejligt åndehul med rigtig meget plads. I 2021 fældede kommunen en masse gamle æbletræer, mirabelletræer og andre træer langs cykelstien. Desværre skar man træerne af helt nede ved jorden og fjernede stammerne. Intet blev tilbage. I stedet kunne man have ladet de gamle stammer og hule træer stå til glæde for dyrelivet mm - og bare have skåret rådne grene af nær stierne. Jeg foreslår, at man fremover husker dette ved beskæring i Timianparken (faktisk overalt kommunen), for der er masser af plads. I samme omgang foreslår jeg, at man planter endnu flere træer her, som med tiden kan vokse til, kaste skygge, give næring og ly og engang selv blive gamle stammer, som kommunen kan lade stå for naturens skyld
