Spring til hovedindhold

Flere træer, vild natur og gamle stammer i Timianparken

Fra "Hvilke kommunale arealer skal være mere Vild med Vilje? (Afsluttet)"

Gå til projektet

Timianparken er et dejligt åndehul med rigtig meget plads. I 2021 fældede kommunen en masse gamle æbletræer, mirabelletræer og andre træer langs cykelstien. Desværre skar man træerne af helt nede ved jorden og fjernede stammerne. Intet blev tilbage. I stedet kunne man have ladet de gamle stammer og hule træer stå til glæde for dyrelivet mm - og bare have skåret rådne grene af nær stierne. Jeg foreslår, at man fremover husker dette ved beskæring i Timianparken (faktisk overalt kommunen), for der er masser af plads. I samme omgang foreslår jeg, at man planter endnu flere træer her, som med tiden kan vokse til, kaste skygge, give næring og ly og engang selv blive gamle stammer, som kommunen kan lade stå for naturens skyld

Kommentarer(1)

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Profil af Karina Radmer
Sendt af:Karina Radmer
for 4 år siden
Det lyder som en god ide. Jeg er vokset op på Timianvej og blev så ked af det dengang det “grønne område” bag mit hus blev ødelagt af cykelstier og alle de gamle træer nedlagt. Det var engang et virkelig skønt sted.

    Sendt af

    Nuværende status

    Alle

    Emner

    Kvas og dødt ved
    Træer
    Natur og biodiversitet
    Bæredygtig udvikling

    Beliggenhed

    Unable to display map. WebGL2 support is required.
    Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
    https://esriurl.com/webgl-faq
    Powered by Esri