Spring til hovedindhold

Fjernvarme i Tølløse, vente til 2023 på om det kommer?

Fra "Strategisk Varmeplan for Holbæk Kommune (Afsluttet)"

Gå til projektet

Har forsynings og gaskrisen overhalet varmeplanen?

Tror rigtigt mange husejere overvejer varmepumper, selvom fjernvarmen ser billigere ud for den enklete og samfundet.

Hvis der først i 2023 træffes beslutning om Fjernvarme i fx Tølløse kan mange enten investere forgæves, eller vente unødigt med dyre gasregninger som følge.

Jeg tror mange som mig egentligt gerne vil vide hvordan jeg prioritere husets varmekilde... gassen skal vi af med.

Kommentarer(2)

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Fjernvarme? Nej! Vi har prøvet det i Tølløse. Det var dyrt og fungerede dårligt, Men der var 'gammeldags' tilslutningspligt, hvad der gjorde det endnu mere surt, når man sad og frøs, navnlig for nybyggerne. I øvrigt er der ikke noget storindustri i byen, der kan producere overskudsvarme. Og hvad indeholder beslutning om fjernvarmen? Skal alle borgere alligevel betale til anlæg af nettet/centralen, selv om de foretrækker at installere varmepumpe eller solpaneler? Vi fik et nyt gasfyr for ét år siden, selv om vi var 'varme' på en varmepumpe. Der vil altid være biogas, blev der sagt. Det synes nu ikke at være tilfældet længere. Jeg vil også gerne vide, om jeg skal lægge mig i kø hos min VVS-mand og alligevel bestille en varmepumpe.
  • 1 like
Hej Marina Tak for dit input. Hvis der kommer fjernvarme i Tølløse, så er det med de gældende regler ikke muligt at pålægge tilslutningspligt. Det betyder at det kun er fjernvarmekunder, der betaler for nettet og varmecentral. Derfor kan fjernvarme kun etableres de steder, hvor der er stor nok efterspørgsel. Husk at hvis du vil give høringssvar, skal du sende en mail energi@holb.dk. Du kan også sende et brev til Holbæk Kommune, Vækst og bæredygtighed, Plan og Erhverv, 0899 Kommuneservice, att.: Patrizia Renoth

    Nuværende status

    Alle