En god skolestart
Fra "Børnenes Skole - Knabstrup/Nr. Jernløse/Undløse (Afsluttet)"
Gå til projektet
Jeg kunne godt tænke mig udsat klassedannelse i 0.kl. Således at der laves nogle arbejdsgrupper ud fra de erfaringer de samskabende gør sig i foråret, hvor børnene er sammen på skolen i hele juni måned. Disse grupper bliver prøvet af i efteråret, hvorefter de endelige klasser bliver dannet.
Det kunne også være spændende at arbejde mere på tværs både i årgangen og på tværs af årgangene. Således at en større del af undervisningen bliver niveaudelt og tilpasset den enkelte elev. Efter det eleverne foreslog i klassen, vil mere emne opdelt undervisning være godt. Der er også efterspørgsel på flere ture, eventuel som oplæg eller afslutning til et emne, emnet skal dække flere fag på en gang.
