Dejligt med biodiversitet men tag hensyn til naboer
Fra "Kommunens skove omlægges til urørt skov (Afsluttet)"
Gå til projektet
Det er dejligt at Holbæk Kommune ønsker at fremme biodiversiteten. Og det vil vi gerne støtte, men vi håber projektet vil tage hensyn til direkte naboer til knudskoven.
Jeg undrer mig bare over, at naboer til Knudskoven (Ved Skoven og Skovbrynet) ikke er blevet informeret om planerne. Vi fandt først ud af det, da en nabo var sød at fortælle om planerne som hun havde hørt via en kontakt i kommunen. Vi har ejet huset siden december 2023. (Ved Skoven 7)
Som direkte nabo er vi lidt bekymret for, at få køer så tæt op af vores skel, som det i følge planerne ser ud til, at de skal græsse i Knudskoven. Vi er ikke sikre på at vores eksisterende hegn ville kunne holde køer ude af vores have, og vi kan også være bekymret for lugten.
Vi har bestemt ikke noget imod græssende dyr i skoven, men vi er kede af at have købt et hus, hvis vi skal have græssende dyr lige op til vores skel, i forhold til lugten og risiko for at de trænger ind i haven. Derudover synes vi det må være kommunen som skal afholde udgifter til en sikret hegn.
vi håber at man ikke vil tynde så voldsomt ud imellem træerne tæt på vores skel, da vi vil være ked af for meget indkig i vores have og for at vores ejendom ikke længere ligger tæt på smukke træer.
Vi håber også at kommunen vil rykke dyrenes hegn op i skoven bag stien, så man fortsat kan køre og gå i skoven på stien mellem vejene Slotshaven og Skovhusvej. Denne sti forbinder byen for mange der kører på cykel enten i skole og på arbejde om morgenen og eftermiddagen.
