Spring til hovedindhold

Bedre offentlig transport til Holbæk Sportsby

Fra "Opret dit Borgerforslag her og sæt det på dagsordenen hos Holbæk Kommune"

Gå til projektet

 Jeg bor i Tølløse med min familie, og vi er flittige brugere af den imponerende Holbæk Sportsby, der samler en bred vifte af forskelligartede muligheder for at dyrke sport og motion. Hver gang vi besøger Sportsbyen (ca. 3-5 gange ugentligt) er det med bil fra Tølløse, da den kollektive trafik er alt for langsommelig og besværlig til at være et egentligt alternativ i en travl hverdag. Med offentlig transport Fra Tølløse St. skal man bruge ca. 1 time for at komme til Sportsbyen og desuden skifte fra tog til bus. 1 time er efter min mening alt for lang tid at bruge på transport til træning - især for kommunens aktive børn og unge, der også skal kunne afse tid til lektier og fritid.

Jeg forestiller mig at mange borgere fra Holbæks omegn oplever samme problematik med en besværlig og langsommelig kollektiv trafikforbindelse ind til Holbæk Sportsby, hvorfor mange borgere i alle aldersgrupper sandsynligvis helt har opgivet tanken om at Sportsbyen også er til for dem.

Mit forslag går på, at der som forsøg oprettes eller omlægges nogle busforbindelser der, på strategiske tidspunkter i hverdagen fra de mindre byer omkring Holbæk, kører direkte til Holbæk Sportsby og tilbage igen. F.eks fra Tølløse, Vipperød, Mørkøv, Jyderup, Tuse, Regstrup, Uggerløse, Knabstrup mv.

Fordelene er efter min mening åbenlyse - flere mennesker flyttes fra den private bilisme til den offentlige trafik, hvilket bedrer kommunens klimaaftryk.

Flere aktive, sundere og dermed gladere borgere, der på sigt vil gavne sygehusvæsenet og sygefraværet på arbejdspladserne.

Den forbedrede forbindelse giver bedre muligheder for at skabe en social sammenhængskraft og kontaktflade mellem borgerne i kommunen.

Sidst men ikke mindst vil de gode trafikale forbindelser give grobund for flere medlemmer i sportforeningerne.

Jeg forestiller mig ligeledes at de forskellige sportsarrangementer mm. der afholdes i Sportsbyen vil opleve større tilslutning og flere tilskuere, herunder større tilskueropbakning på det nybyggede fodboldstadion, der huser Holbæk B&I’s fodboldhold der jo netop er oprykket i 3. Division.

Støt endelig forslaget hvis du også kan se fidusen. 😊

Kommentarer

for at kommentere.
Der er tid tilbage til at stemme:
0
dage
0
timer
0
min

udløbet

udløbet


Emner

Bæredygtig udvikling
Mobilitet
Kultur, idræt og arrangementer
Helse og velfærd

Beliggenhed

Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq
Powered by Esri