Spring til hovedindhold

Anlægning af eng med slået græsstier på bagerste boldbane.

Fra "Hvilke kommunale arealer skal være mere Vild med Vilje? (Afsluttet)"

Gå til projektet

Jeg ville foreslå at den bagerste foldboldsbane laves om til en blomster eng hvor der kun slås og høstes 1 gang om året i tidlig forår, for at lave et habitat hvor insekter kan overvintre og fugle kan finde føde i form af frø og insekter igennem vinteren, i stedet for slåning i efteråret der skader mange arter vinteren over.

Jeg har på opfattelsen at dette bagerste område kun meget sjældent bruges til boldspil og andre aktiviteter, og kunne fungere som et rigtig fin mulighed for landsbyens beboere at komme lidt tættere på naturen, fremfor en græsørken.

Dette kunne eventuelt forgå på slåede græsstier, eventuelt et lille picnic område.

Kommentarer(1)

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Hej Jennifer Tak for dine idéer :) Vi ser frem til at se alle forslag grundigt igennem. Mvh Camilla Wikke, naturmedarbejder i Holbæk Kommune

    Sendt af

    Nuværende status

    Alle

    Emner

    Vilde Blomster
    Stier
    Friluftsliv
    Natur og biodiversitet
    Udvikling af lokale fællesskaber

    Beliggenhed

    Unable to display map. WebGL2 support is required.
    Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
    https://esriurl.com/webgl-faq
    Powered by Esri