Anlægning af eng med slået græsstier på bagerste boldbane.
Fra "Hvilke kommunale arealer skal være mere Vild med Vilje? (Afsluttet)"
Gå til projektet
Jeg ville foreslå at den bagerste foldboldsbane laves om til en blomster eng hvor der kun slås og høstes 1 gang om året i tidlig forår, for at lave et habitat hvor insekter kan overvintre og fugle kan finde føde i form af frø og insekter igennem vinteren, i stedet for slåning i efteråret der skader mange arter vinteren over.
Jeg har på opfattelsen at dette bagerste område kun meget sjældent bruges til boldspil og andre aktiviteter, og kunne fungere som et rigtig fin mulighed for landsbyens beboere at komme lidt tættere på naturen, fremfor en græsørken.
Dette kunne eventuelt forgå på slåede græsstier, eventuelt et lille picnic område.
Kommentarer(1)
Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Hej Jennifer
Tak for dine idéer :) Vi ser frem til at se alle forslag grundigt igennem.
Mvh
Camilla Wikke, naturmedarbejder i Holbæk Kommune
Sendt af
Nuværende status
Alle
Emner
Vilde Blomster
Stier
Friluftsliv
Natur og biodiversitet
Udvikling af lokale fællesskaber
Beliggenhed
Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq